22/02/2018

Wie is God voor jou?

Leef je geloof: Wie is God voor jou?
Leef je geloof: Wie is God voor jou?















Nood leert bidden zegt men wel.
Maar wanneer dat de enige momenten zijn
waarop je je tot God wendt
dan klopt er toch iets niet.
Ook het volk Israël handelde
in de tijd van de priester Eli op die manier.
Ze hadden een nederlaag geleden tegen de Filistijnen.
En prompt halen ze de ark van de HEERE erbij
in de veronderstelling dat ze dan wel zullen overwinnen.

Maar zo werkt het niet.
Opnieuw worden ze verslagen
en lijden ze een grote nederlaag.
Je kunt God niet maar als een soort mascotte gebruiken,
die je als een geheim wapen voor de dag haalt
op momenten dat je het moeilijk hebt.
In de verwachting dat dat je geluk en uitkomst zal brengen.
Zo wil God niet dat je met Hem omgaat.
Sta eens even een moment stil:
wie is God eigenlijk voor jou?

God wil dat je Hem elke dag bij je leven betrekt.
Hij wil je hele hart, niet slechts een klein stukje.
Je kunt niet er maar rustig op los leven
en je eigen gang maar gaan
en dan menen dat God er voor je is
wanneer het tegenzit in je leven.
Hou rekening met God.
Leef voor en met Hem.
In goede en kwade dagen.
Dan zal Hij met je zijn.

N.a.v. 1 Samuël 4:1-11

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!