08/02/2018

Trek het bruiloftskleed aan

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo, SpiegelRuimte
Leef je geloof: Trek het bruiloftskleed aan




















Je bent uitgenodigd voor het bruiloftsfeest.
Daarover ging het in de blog van gisteren.
Het verhaal gaat in de bijbel verder.
De blik verschuift naar de kleding die gedragen wordt.

Alle gasten ontvingen kleding van de koning.
Hij deelde aan allen uit van zijn rijkdom.
Maar één gast weigerde die kleding aan te nemen.
Hij verscheen in zijn eigen kleren in de bruiloftszaal.
Hij meende er zo wel goed genoeg uit te zien.

Maar de koning dacht er anders over.
"Hoe ben je hier binnen gekomen
terwijl je niet eens een bruiloftskleed aan hebt?"
De man wist niets te zeggen.
En hij werd verwijderd uit de feestzaal.
Het feest ging aan zijn neus voorbij.

Uit onszelf zijn wij niet goed genoeg
om het bruiloftsfeest mee te vieren.
Alleen door ons met Christus te laten omkleden
is er plaats voor ons op de bruiloft van het Lam.
Met onze eigen kleding vallen we uit de toon.
En worden we niet geaccepteerd door de koning.
Wees niet trots op je eigen prestaties.
Besef dat het alleen door genade is
dat je een plaats ontvangt in Gods koninkrijk.

n.a.v. Mattheüs 22: 11-14

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!