11/01/2017

Hebreeën 3: Het belang van gehoorzaamheid

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo

Jezus is de enige die ons kan redden.
Daarom moeten we steeds naar Hem luisteren.
Sluit je hart niet toe voor Hem.
Keer je niet af van Zijn liefde.
Laat je hart steeds bij God zijn.
Ga de weg die God wil dat je gaat.

Om je te beschermen tegen afdwalen,
moet je steeds weer het contact met andere gelovigen zoeken.
Praat elke dag met elkaar over jullie geloof.
Bemoedig elkaar en zorg voor elkaar.
Laat je ook niet betoveren door de zonde.
Zonde verhardt je hart en berooft je van Gods zegen.
Blijf ver bij de zonde vandaan.
Blijf trouw aan Christus.
Blijf geloven, blijf vertrouwen.

Wanneer je trouw blijft, zul je delen in alles wat Jezus voor je heeft.
Hij heeft prachtige dingen voor jou in petto.
God heeft jou voor Zichzelf afgezonderd en uitgekozen
om je een hemelse bestemming te geven.
Hij wil je vrede en rust geven.

Zet al dat moois niet op het spel door ongehoorzaamheid.
Verhard je hart niet zoals het volk Israël destijds.
Zij faalden destijds, vertrouwden niet voldoende op God.
Zij keerden zich af van God, waren Hem ongehoorzaam.
Hun hart was niet volledig toegewijd aan Hem.
En daarmee verspeelden zij hun prachtige toekomst.
Voor hen geen Beloofde Land, maar 40 jaar dwalen in de woestijn.

Pas er voor op dat jou niet hetzelfde overkomt.
Laat je door ongehoorzaamheid niet beroven
van hetgeen God voor jou in petto heeft.
Luister naar de stem van Jezus.
Besteed aandacht aan Zijn Woord.
Ga gehoorzaam de weg die Hij je wijst.
Dan ontvang je Gods zegen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!