29/09/2014

God schenkt genade!

Leef je geloof, Hillie Snoeijer














Vanwege onze zonden staan we bij God in de schuld.
Zonde leidt tot de dood.
Wat is het dan verbazingwekkend
wanneer je mag horen van genade.
God biedt jou en mij vrijspraak!
Hij is niet uit op onze dood,
Hij wil dat we zullen leven,
zullen leven met Hem!

Wij hadden al onze kansen op een leven met God verspeeld.
Uit onszelf zijn we reddeloos verloren.
Maar God heeft ons zo lief,
dat Hij Zijn Zoon zond naar deze wereld,
opdat iedereen die in Hem gelooft
gered zal worden en zal leven.

God bedacht de grote ruil.
Jezus droeg onze zonden, onze schuld.
Hij stierf aan het kruis om voor ons verzoening te bewerken.
Daarvoor in de plaats ontvangen wij zijn heiligheid en rechtvaardigheid.
God ziet ons nu aan in Christus.
Omdat Hij heilig is, ziet God ons als heilig.
Omdat Hij rechtvaardig is, ziet God ons als rechtvaardig.
We worden bekleed met de gerechtigheid van Christus.
Daardoor ziet God onze zonde niet meer,
Hij ziet alleen de  rechtvaardigheid van Christus waarmee we zijn bekleed.
Wat een geweldige waarheid!

Dat is nu genade.
Wij hebben niets verdiend, maar toch krijgen we alles.
God houdt van ons, zelfs toen wij nog vijanden van Hem waren.
Hij sluit een verbond met ons.
Hij vergeeft ons onze zonden.
Hij maakt van ons nieuwe mensen.
Hij geeft ons vreugde en brengt ons tot onze bestemming.
Wat een genade!

Bron: Dit is mijn passie, Aad Kamsteeg, hoofdstuk 3

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!