17/01/2019

Psalm 23: De Herder met zijn stok


Leef je geloof, Hillie Snoeijer: Psalm 23, De Herder met zijn stok






















De Heer is mijn Herder.
Woorden uit Psalm 23.
Voor velen een bekende en geliefde psalm.
Een psalm die ons moed en troost geeft. 
Jezus is de goede Herder, wij zijn zijn schapen.
Wij zijn van Hem afhankelijk.
Hij heeft ons lief en zet zich volledig voor ons in.
Bij Hem ontbreekt het ons aan niets.

Een schaap is een weerloos dier.
Als het wordt aangevallen, kan het eigenlijk niets doen.
Het kan zichzelf niet verdedigen.
Het is een gemakkelijke prooi voor wilde dieren.
Gelukkig is daar de Herder met zijn stok.
Daarmee verdedigt Hij de schapen tegen wilde dieren.
Hij doet daarmee voor de schapen wat ze zelf niet kunnen.
Zo voorkomt Hij dat de schapen verslonden worden.

De duivel is erop uit om ons te verslinden.
Uit onszelf kunnen we hem niet weerstaan.
We zijn weerloos als een schaap.
Maar de satan zal moeten wijken voor Gods Woord.
Wanneer Gods Woord gebruikt wordt,
dan heeft de duivel geen schijn van kans.
Dat bleek wel toen Jezus verzocht werd in de woestijn.

Wanneer wij dicht bij de Herder blijven,
wanneer wij Gods Woord zijn werk laten doen,
dan krijgt de duivel geen vat op ons.
Gods Woord fungeert als de stok van de Herder.
Het verdedigt en beschermt ons tegen het kwaad.
Wat vertroostend en bemoedigend is het om dat te weten.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!