26/04/2018

Wow, dit is bidden!

Leef je geloof: Wow, dit is bidden!, Hillie Snoeijer
Leef je geloof: Wow, dit is bidden!



















Afgelopen dagen wisselde ik met iemand van gedachten
over bidden en hoe ik bidden ervaar.
Soms vind ik bidden best wel moeilijk.
Bidden is contact hebben met God, met Hem praten.
Maar dat contact ervaar ik niet altijd.
Communiceren met zichtbare mensen lijkt gemakkelijker dan
contact te ervaren met een voor mij onzichtbare God.
Mijn bidden stelt in mijn ogen niet zoveel voor.
Ik neem slechts mijn eigen woorden waar.
De rest onttrekt zich aan mijn blikveld.
Herken je dit in je eigen gebedsleven?

Ik werd getroffen door wat ik vandaag las in mijn stille tijd.
Het ging over het reukwerk dat iedere dag in de tabernakel moest branden.
Dat reukwerk vertegenwoordigt onze gebeden.
Wij kijken naar onze gebeden als iets kleins,
net zoals een schaaltje reukwerk weinig voorstelt.
Eén windvlaag en het is verdwenen.
Maar wanneer het reukwerk ontstoken wordt,
dan vult de geur ervan de gehele ruimte.
Zo is het ook met ons gebed.
Wanneer dat in de hemel ontstoken wordt,
dan vult de geur van ons gebed de hele hemel.
God zal het zeker waarnemen.
De woorden die jij uitspreekt in je gebed,
zijn voor God een lieflijke geur in de hemel.
Daarom hoort Hij graag naar je gebed.
Daarom wil Hij iedere dag gebeden zijn.
Omdat jouw gebed als reukwerk is voor Hem.

Wow, dacht ik, wat mooi!
Mijn gebed is als reukwerk voor God.
Hij hoort graag naar de woorden die ik uitspreek in mijn gebed.
Hij verlangt ernaar dat mijn gebed opstijgt tot Hem.
Mijn gebed mag bijdragen aan de lofprijzing van God in de hemel.
Dat laat me toch wel anders kijken naar mijn bidden.
Dan denk ik: wow, dat is dus bidden!
Mijn gebeden zijn aangenaam voor God.

Ik hoop dat het besef dat jouw gebed reukwerk is voor God
ook iets mag doen met jouw kijk op bidden.
Dat je je er ook over gaat verwonderen dat jouw gebed aangenaam is voor God.
En dat dat besef je mag stimuleren om elke dag tot God te bidden.
Zodat de geur van jouw gebed de hemel mag gaan vullen,
en God jouw gebed met genoegen zal waarnemen en zal horen.
Laat iedere dag je gebed als reukwerk branden voor de HEER.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!