19/01/2018

Sterven en dan ...?




















Vorige week vrijdag was voor mij
en mijn familie een moeilijke dag.
We werden opgeroepen naar het ziekenhuis.
Mijn vader lag op sterven.
Hij was sinds tweede kerstdag
opgenomen met een hartaanval.
Daarna kwamen er allerlei complicaties bij.
Longontsteking, maagbloeding, ontsteking speekselklier.
We zagen weinig vooruitgang.
Zijn lichaam ging achteruit.
Zijn laatste dagen waren zwaar.
Vrijdagmorgen 12 januari 2018
blies hij zijn laatste adem uit.
Een dag voor zijn 82e verjaardag.
Hij is van ons heengegaan.
Hij is niet meer hier.
Hij werd 81 jaar.

Hij gaf op één van zijn laatste dagen aan
dat zijn aardse kleed vol scheuren zat,
ja, grote scheuren zaten erin.
Het moest verwisseld worden met een hemels kleed.
Voor hem stond vast dat er meer was dan dit leven.
Hij geloofde in een leven na de dood.
Hij vond houvast in het verzoeningswerk van Christus.
Door Christus wist hij zich een kind van God.
De laatste nachten was hij
erg onrustig en droomde veel.
Hij vertelde ons dat hij in zijn droom
de kring met mensen in de hemel had gezien.
Wij vroegen ons af: wordt hij zo van boven
reeds voorbereid op zijn naderend overlijden?
Hoe het ook zij, God nam hem 2 dagen later tot zich.

Sterven en dan ...?
Heb jij wel eens nagedacht over die vraag?
Is er meer tussen hemel en aarde?
Bestaat God?
Is er zoiets als een onzichtbare werkelijkheid?

Sterven en dan ...?
Net als mijn vader ben ik er vast van overtuigd
dat het sterven niet het einde is.
Voor wie gelooft in Jezus
mag de dood een doorgang zijn
naar het eeuwige leven.
Mijn vader is door God Thuis gehaald.
Hij mag nu wonen en leven bij Hem.
In dat vertrouwen is mijn vader gestorven.
En die wetenschap geeft mij troost
in deze dagen van rouw en verdriet.
Ik mag verder kijken dan het graf.
Over het graf heen zie ik de lichtstralen
van een heerlijke toekomst,
waar mijn vader nu deel van uit mag maken.
"Het beste komt nog" zei hij wel eens.
En dat is voor hem nu werkelijkheid geworden.
Hij heeft het nu beter dan hier op aarde mogelijk is.

Sterven en dan ...?
Mijn vader is gestorven en mag nu in de hemel zijn.
Eens bij mijn sterven hoop ik hem weer te ontmoeten.
Voor nu koester ik mijn herinneringen aan hem.
Ik zeg tegen hem: tot ziens,
eens hoop ik u weer te zien in de hemel.
Rust nu maar uit in vrede.
Wachtend op de opstanding van de doden.

"Zo is het ook met de opstanding van de doden.
Er wordt gezaaid in vergankelijkheid,
en opgewekt in onvergankelijkheid;
er wordt gezaaid in oneer,
en opgewekt in heerlijkheid;
er wordt gezaaid in zwakheid,
en opgewekt in kracht.
Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid,
en een geestelijk lichaam opgewekt."
1 Korintiërs 15: 42-44a


Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!