22/01/2015

Hoe lang, o Here?


















Soms roep je het, net als David in Psalm 13, uit: Hoe lang, o Here?
Hoe lang blijven de strijd en de teleurstellingen voortduren?
Hoe lang blijf ik ziek?
Hoe lang blijf ik worstelen met mijn ziekte?
Hoe lang blijf ik verdriet voelen om het geleden verlies?
Hoe lang, o Here?

Soms zijn er perioden in ons leven dat het lijkt alsof God ons vergeten is.
Dat Hij Zijn gezicht verbergt.
We begrijpen niet waarom we Zijn nabijheid niet ervaren.
Elke dag lijkt een strijd, we worstelen met onze gedachten en gevoelens.
We lijken de strijd te verliezen.
De vijand lijkt te overwinnen.
Het is nacht in onze ziel.

Wat kun je in dergelijke periodes doen?
1. Blijf bidden.
Stort je hart uit bij God.
Blijf bidden ook al lijkt God zo ver weg.
Huil maar uit bij God gedurende de nacht.

2. Blijf vertrouwen.
Vertrouw op Gods liefde.
Hij laat je niet in de steek.
Het is gemakkelijk om te vertrouwen en te geloven als alles goed gaat,
maar doorsta deze geloofstest, blijf vertrouwen juist als alles tegen zit.

3. Blijf je verheugen.
Je hoeft je niet te verheugen over je moeiten, maar verheug je in Gods verlossing.
God is een God die redt.
Verheug je daar over en wacht op de Here.

4. Blijf aanbidden.
Zie ondanks alles Gods goedheid.
Herinner je alles wat God eerder voor jou heeft gedaan.
Door Hem te aanbidden krijg je perspectief.

5. Blijf hopen.
God werkt door alles heen om Zijn plannen te realiseren.
Vaak is het niet eerder dan wanneer wij loslaten
en onze situatie in Gods handen leggen
dat God ermee aan de slag gaat.
Blijf je lasten niet alleen dragen,
leg het in Gods handen en hoop op Hem.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!