17/02/2021

De winst van moeite


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoewel niemand graag door moeilijke tijden heen gaat
of er een hekel aan heeft terecht gewezen te worden,
toch zijn dat vaak de momenten 
die ons het meeste vormen in ons karakter,
waar we ons waardevolle levenslessen eigen maken
en die God gebruikt om ons meer op Jezus te doen lijken.
We leren vaak meer in tijden van tegenslag
dan in tijden dat het ons voor de wind gaat. 
 
En dat hoeft ons niet te verbazen.
De schrijver van de Hebreeƫnbrief schreef het al:
Niemand vindt het prettig terechtgewezen te worden,
op het moment zelf worden wij er alleen maar verdrietig van.
Maar later zien wij dat het toch goed is geweest,
de terechtwijzing heeft ons geholpen
mensen te worden die goed doen en vrede brengen.
(Hebreeƫn 12:11 Het Boek)
 
Dus staar je niet blind op de moeiten waar je doorheen gaat.
Het is op het ogenblik niet fijn, het geeft verdriet en doet pijn.
Maar sta open voor de winst die er voor jou in opgesloten zit.
Vertrouw erop dat God het voor jou ten goede zal gebruiken.
Dat perspectief mag je helpen om door je moeiten heen te gaan.
Je lijden gaat voorbij, maar het goede dat je erdoor ontving blijft. 
En dat wil je toch zeker niet missen?

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun jij mij dit voordeel, bestel dan je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!