22/02/2021

Alles draagt bij aan het goede


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


In ons leven gebeuren mooie, maar ook moeilijke dingen.
Juist die moeilijke dingen zijn voor ons lastig om mee om te gaan.
Het roept bij ons vaak zoveel vragen op, we begrijpen het niet.
Waarom gebeurt dit in mijn leven?
Waarom laat God lijden toe in ons leven?

De Bijbel verzekert ons er echter van dat God
niets in ons leven brengt wat Hij niet ten goede kan gebruiken.
Romeinen 8:28 zegt het zo:
En wij weten dat voor wie God ​liefhebben,
voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn,
alles bijdraagt aan het goede.
De Bijbel in Gewone Taal verwoordt dit vers zo:
God zorgt ervoor dat al ons lijden uiteindelijk het goede brengt: onze eeuwige redding.
Dat is zeker, want God houdt van ons.
God heeft ons uitgekozen volgens zijn plan.

Wat ons ook overkomt, hoe moeilijk het leven soms ook is,
God zal er voor zorgen dat het bijdraagt aan onze eeuwige redding.
God weet uit iets slechts iets goeds te maken.
Dat heeft Hij bewezen toen Jezus stierf aan het kruis.
Satan wilde Jezus op Golgotha uitschakelen en Hem uit de weg ruimen.
Maar God gebruikte het kruis en Jezus' dood om onze verlossing te bewerken.
Die God wil ook jouw God zijn.
Dat wat wij moeilijk vinden, kan Hij ten goede gebruiken.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun jij mij dit voordeel, bestel dan je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!