10/07/2017

1 Cor 4: Heb respect voor Gods dienaren

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo






















Men moet ons beschouwen als dienaren van Christus,
aan wie het beheer over de geheimen van God is toevertrouwd.
(1 Corinthiƫrs 4: 1)

Hoe kijk jij aan tegen predikanten?
Sta jij snel met je oordeel over hen klaar?
De prediker Paulus liep hier in de gemeente van Korinthe tegen aan.
In hoofdstuk 4 spreekt hij de mensen hierop aan.
Hij ziet zich genoodzaakt hen terecht te wijzen.

Je kunt wel met je oordeel klaar staan over Gods medewerkers.
En wellicht heb je ook wel een punt.
Maar het is niet aan jou om over hen te oordelen.
Het is aan de Heer om dat te doen.
Hij brengt aan het licht wat in het duister verborgen is
en Hij onthult wat de mensen heimelijk beweegt.
God zal ieder de lof geven die hem toekomt.

Stop ermee om jezelf te verheffen boven een voorganger.
Alles wat je hebt en wat je bent heb je niet aan jezelf te danken.
Alles is je geschonken.
Schep dus niet op alsof je het zelf hebt bereikt.
Leer om wat bescheidener te zijn.
Oordeel een voorganger niet alsof jij zoveel beter bent.

Heb achting voor degenen die jou het evangelie brengen.
Beschouw hen als dienaren van Christus,
aan wie het beheer over de geheimen van God is toevertrouwd.
Leef net als hen in verbondenheid met Christus Jezus.
Laat in je daden zien dat je deel uit maakt van Gods koninkrijk.
Oordeel niet langer over degenen die je Gods goede nieuws verkondigen.
Heb respect voor hen om het werk dat zij doen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!
Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!