22/03/2017

Leef een voorbeeldig leven

 Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo






















Maar als u goed doet en dan geduldig
het onrecht verdraagt dat u wordt aangedaan,
zult u daardoor de genade van God ervaren.
Al dit lijden hoort bij het leven waartoe God ons geroepen heeft. 
Christus, Die voor u geleden heeft, is het voorbeeld dat u moet volgen;
en in Zijn voetstappen moet u treden. (1Petrus 2:20,21 Het Boek)

Leef  als christen een voorbeeldig leven.
Laat ongelovigen niets op je aan te merken hebben.
Geef niet toe aan de slechte begeerten van deze wereld.
Daarmee breng je je eigen leven in gevaar.
Houd je steeds voor ogen dat je niet van deze wereld bent.
Op deze wereld zijn wij zwervers en vluchtelingen.
Ons werkelijke thuis is bij de Here.

Er zullen op deze wereld mensen zijn
die je niet mogen omdat je christen bent.
Ze zullen je wellicht lasteren of onrecht aandoen.
Blijf dan het goede doen.
Houd voor God een zuiver geweten.
Verdraag geduldig het onrecht dat je wordt aangedaan.
God zal je daardoor Zijn genade doen ervaren.

Volg het voorbeeld van Christus, die voor ons geleden heeft.
Hij deed geen kwaad, er kwam geen enkele leugen uit Zijn mond.
Wanneer mensen Hem pijn deden, dreigde Hij niet het hun betaald te zetten.
Als Hij beledigd werd, zei Hij niets lelijks terug.
Hij liet het allemaal over aan God, Die rechtvaardig oordeelt.

Door Christus kunnen wij nu leven zoals God het wil.
Hij heeft aan het kruis onze zonden gedragen.
Door Zijn sterven zijn wij genezen en dood voor de zonde.
Jezus neemt je onder Zijn hoede, Hij wil jouw herder zijn.
Je hoeft niet langer rond te zwerven als een verdwaald schaap.
Volg Jezus, treedt in Zijn voetstappen.
Dan heeft niemand iets op te merken aan jouw gedrag.
En zullen de ongelovigen God wel moeten eren en prijzen
op de dag dat Christus terugkomt.

Wil je nalezen hoe het in de Bijbel staat: lees dan 1 Petrus 2:11-25.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!