17/06/2015
Laag zelfbeeld?
Sommige mensen hebben last van een laag zelfbeeld.
Ze zijn gericht op hun onvolkomenheden.
Ze hebben vooral oog voor wat niet goed is in hun leven.
Ze veroordelen zichzelf erom.
Hoe is het met jouw zelfbeeld gesteld?
Herken jij jezelf in een laag zelfbeeld?
Maar God wil je zegenen ondanks je onvolmaaktheid.
Hij wil dat je Zijn ongelimiteerde vriendelijkheid kent en ervaart.
Focus je niet op wat verkeerd is: je zonden, fouten, zwakheden en je schuld.
In Christus verklaart God je rechtvaardig.
Hij wil de rijkdom van Zijn vriendelijkheid over je uitstorten.
Leer jezelf zien, zoals God je ziet.
Leer jezelf zien in Christus.
In Christus is er geen veroordeling meer.
Veroordeel jezelf dan ook niet langer.
Schat jezelf van hoge waarde.
Door Christus ben je immers kind van God!
Een laag zelfbeeld is daarom niet op zijn plaats.
Richt je niet langer op je eigen onvolmaaktheid,
maar vestig je blik op Christus.
In Hem mag jij er zijn.
Precies zoals je bent.
Hillie Snoeijer
Leef je geloof
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Populaire posts:
-
Ga met je moeiten en zorgen naar God. Hij wil je rust geven. Blijf niet zelf met je lasten zeulen. Leg het in Zijn hande...
-
Niets verhindert de boodschap van Jezus meer dan een gebrek aan liefde onder christenen. Wanneer we elkaar lief hebben...
-
Wanneer God je roept om Hem te volgen, roept Hij je niet tot een gemakkelijk leventje. Hij heeft je geen kalme reis beloofd. ...


Geen opmerkingen:
Een reactie posten