15/04/2015

Herinner je Gods grote daden

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, psycholoog Baflo Groningen, Spiegelruimte














Ons geheugen is een vreemd ding.
Er zijn dingen die je je niet wilt herinneren,
maar die je maar moeilijk vergeet.
Er zijn andere dingen die je graag wilt onthouden,
maar die je toch gemakkelijk kwijt raakt.

De Bijbel roept ons herhaaldelijk op
ons bepaalde dingen te herinneren.
We vergeten zo gemakkelijk wat God voor ons heeft gedaan.
Daarom is het belangrijk om terug te kijken op je leven
en je te herinneren wat God voor je heeft gedaan.

Jezus stelde het Avondmaal in,
zodat we de belangrijkste gebeurtenis in de geschiedenis
- Zijn dood en opstanding -  niet zullen vergeten.

Herinner je wat Jezus voor jou heeft gedaan.
Je was slaaf van de zonde,
maar Jezus bevrijdde je uit die slavernij.
Herinner je dat elke keer wanneer je avondmaal viert.
Jezus zei: "Doe dit tot Mijn gedachtenis."
Blijf je Mij herinneren en wat Ik voor je deed.

Ook de christelijke feestdagen zijn bedoeld om je te herinneren.
Met Kerst
staan we stil bij de menswording van Jezus.
Met Pinksteren
herinneren en vieren we de uitstorting van de Heilige Geest.
En met Goede Vrijdag en Pasen
herinneren en vieren we de dood en opstanding van Jezus.

Blijf eraan denken wat God voor je deed.
Vergeet dat nooit.
En breng Hem je dank voor wat Hij voor je deed.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

1 opmerking:

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!